Działająca
w Grupie Marma firma Lenko S.A. z Bielska-Białej została sponsorem strategicznym
II-ligowych piłkarzy Resovii. Wkład finansowy nowego dobrodzieja to aż 50
procent budżetu sekcji.
- Umowa obowiązuje przez rok, ale jeśli drużyna osiągnie dobry wynik, zapewne
zostanie przedłużona - ogłosił na konferencji prasowej prezes rzeszowskiego
klubu Aleksander Bentkowski.
Budżet sekcji na sezon 2009/2010 wynosi około 1,5 mln zł. Z informacji do jakich
dotarliśmy, wynika, iż Lenko przekaże około 800-900 tysięcy zł. Logo firmy
obecne będzie na koszulkach Resovii. To największy sponsor piłkarzy od wielu
lat.
- Pierwszy raz w 120-letniej historii firmy wspieramy sport -
podkreślał prezes Lenko S.A. Bogdan Górnicki - A dlaczego Rzeszów? Z uwagi
na obecność w mieście Marmy Polskie Folie i sprzyjający klimat. Słyszałem, iż
stolica Podkarpacia to najbardziej przyjazne miejsce w Polsce. Dla mieszkańców i
biznesmenów - tłumaczył. Prezes obiecał, iż będzie odwiedzał stadion
podczas ważniejszych meczów.
foto:
sportowetempo.pl
- Po awansie do pierwszej ligi będzie łatwiej, bo Resovia zawita do Bielska
na spotkanie z Podbeskidziem - uśmiechał się.
- Z mariażu dwóch nobliwych firm, obchodzących latem piękne jubileusze, musi
urodzić się coś wartościowego - dodał Aleksander Bentkowski.
Powstała w 1890 roku w Bielsku przędzalnia konopi zaczęła produkować szpagaty
konopne, a po uruchomieniu przędzalni i tkalni juty, także worki. Oto początek
historii firmy Lenko. W latach 70. XX wieku nastąpiła modernizacja
przedsiębiorstwa (Bielskie Zakłady Przemysłu Lniarskiego), który postawił na
wyroby z tworzyw syntetycznych. W latach 90. dokonano restrukturyzacji firmy. Od
2004 roku Lenko działa w ramach Grupy Marma i jest najpoważniejszym polskim
producentem tkanin, opakowań workowych i kontenerowych. |